Instagram, jako potężna platforma, do kontaktu z przyszłymi klientami i nie tylko. W lutym 2021 roku postanowiłem reaktywować założony w 2016 roku kanał firmowy @owopl.
Czyli moje wyroby drewno toczone, będą też na Instagramie.
Kosztuje mnie to o wiele wiecej pracy, gdyż Instagram rządzi się inną estetyką, zdjęcia wymagają lepszego warsztatu. Nowoczesny marketing i sprzedaż wymagają czegoś więcej.
Czy marketing na Instagramie ma sens? według mnie zdecydowanie TAK. Na Instegramie mamy łatwy dostęp do grupy docelowej i możemy się jej zaprezentować, za pomocą kilku prostych czynności.
Uważam, że na Instagramie zalecane jest zamieszczanie, oprócz kilku zdjęć produktowych, głównie zdjęć warsztatowych, naturalnych, z różnych relacji, itp. No i również prywatnych.
Instegram - kanał @owopl
Instagram, to tworzenie relacji z odbiorcami. Czyli najważniejszy punkt wszystkich strategii marketingowych.
Odbiorcy mają bowiem szeroki wybór… no i aby skorzystali z Twoich usług, muszą czuć, że z jakiegoś powodu jesteś wyjątkowy. Najprościej to tłumacząc, powinni lubić markę jak przyjaciela, nie jak markę.
Konto na Instagramie to nasze życie “na sterydach”? Ważne by w podążaniu za trendami nie zapomnieć o własnym indywidualnym stylu i spójności konta…
Ja planuję zamieszczać na Instagramie; zdjęcia wyrobów robione bezpośrednio na tokarce, zdjęcia produktowe przeznaczone do sklepu internetowego. Też trochę zdjęć prywatnych.
Jest ktoś mądry i wie jakie, które zdjęcie się komuś spodoba i go zainteresuje?
Raczej nie, bo odbiorca w różne gusty. Tak więc według mnie zdjęcia na Instagramie powinny byc różnorodne.
Hashtagi i jak je dobierać?
Hashtagi to słowa lub zwroty poprzedzone znakiem #, piszemy je w ciągu bez spacji.
Aktualnie maksymalną ilość hashtagów, które możemy użyć w pojedynczym poście na Instagramie to 30 sztuk. Umożliwiają one przypisanie zdjęcia do odpowiednich grup tematycznych, a dodatkowo ułatwiają użytkownikom Facebooka znalezienie Twojego profilu na Instagramie.
Warto skupić się przede wszystkim na wartościowych oznaczeniach i publikować od 10 do 20 urozmaiconych i wartościowych hashtagów w jednym poście.
Według mnie warto stworzyć nowe hastagi, które będą Twoją unikalną identyfikacją na Instagramie. Oprócz popularnych polskich, warto też dodawać hastagi w języku angielskim.